Skulle du komme i en situation hvor du måtte ønske at returnere en eller flere varer - hvad end det er en fortrydelse eller en reklamation, beskriver vi her hvordan det foregår. Bemærk at første del er almindelig fortrydelse / returnering, mens anden del omhandler reklamationer.

Du har mulighed for at benytte vores returportal, hvis du ønsker at fortryde eller reklamere dit køb.

Kontakt os

Send en mail til os på support@lippa.dk eller fang os på chatten. Oplys derefter dit navn og ordrenummer og at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Send pakken retur til

Lippa ApS
Landbrugsvej 10L
5260 Odense
ATT: Fortryd “Ordrenummer”

Betaling af returfragt

Når du fortryder dit køb, så skal du selv dække omkostningerne til at sende pakken retur. Vi anbefaler, at du sender den retur som pakke med GLS eller Post Danmark.

Risikoen ved en returforsendelse

Du bærer risikoen ved returnering af produktet. Send derfor altid pakken retur med GLS eller Post Nord som en pakke og ikke et brev. Når du sender den retur som pakke får du altid et trackingnummer, så du kan spore pakken og samtidig kan søge erstatning overfor GLS og Post Danmark, hvis pakken forsvinder eller går i stykker under transport.

14 dages fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret fra, at du modtager din pakke. Det er vigtigt, at du senest 14 dage efter modtagelse af pakken kontakter os og gør opmærksom på, at du ønsker at fortryde købet. Produktet skal derefter hurtigst muligst sendes retur til os.

Produktet sendes retur i original emballage

Det er vigtigt, at du sendes produktet tilbage i original emballage samt alle originale dele, der fulgte med. Hvis produktet ikke sendes retur i original emballage, hvis noget mangler, eller hvis noget er ødelagt, så vil denne værdiforringelse bliver modregnet i krediteringen.

Refundering

Beløbet tilbagebetales til det betalingskort, der er benyttet ved købet. Fra vi modtager produktet retur og til vi krediterer pengene går der normalt 1-3 hverdage. Normalt tager det 1-2 hverdage fra vi krediterer pengene til, at de vil fremgå på din konto igen. Har du ikke modtaget pengene retur inden for 7 hverdage, så kontakt os venligst.

Reklamation

Oplever du at dit produkt er defekt eller har mangler kan du vælge at oprette en reklamation hos os.
Kontakt os via mail eller LiveChat - få så meget information med som muligt i din besked, så som ordrenummer, titel på varen samt en detaljeret fejlbeskrivelse.

Skal jeg selv betale for at sende en reklamation retur?

I tilfælde af en reklamation, så dækker vi forsendelsesomkostningerne. Hvis du ønsker det, så kan du bede om at få et returlabel tilsendt som du kan sætte på pakken.

Hvem bærer risikoen ved returforsendelser af reklamationer?

Hvis du har betalt og sendt produktet retur selv, så bærer du risikoen for returforsendelsen. Sørg derfor altid for at send den som pakke med GLS eller Post Danmark, så du kan få et trackingnummer og samtidig være forsikret, hvis pakken forsvinder eller går i stykker under transport.

Hvis du har fået tilsendt et returlabel fra lippa.dk, så bærer vi risikoen ved returforsendelsen.

Hvor længe kan jeg reklamere?

I følge dansk lovgivning, så har du 2 års reklamationsret fra du modtager produktet. Det er vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt og inden for rimelig tid fra du opdager fejlen.

Hvis mit produkt er defekt, kan jeg så få pengene tilbage?


Du kan ikke kræve at få pengene retur, hvis dit produkt er defekt. Vi vil i første omgang forsøge at reparere produktet og ellers vil det blive erstattet med et nyt.

Hvor lang tid tager at behandle en reklamation?

Nogle reklamationer kan vi hurtigt vurdere mens andre kræver længere tids undersøgelse. Den typiske behandlingstid ligger på 10-15 hverdage.